Ekonomi

Bakan Varank, Türkiye’nin ilk yerli lokomotif motorunu tanıttı

TÜBİTAK Raylı Ulaşım Teknolojileri Enstitüsü’nde (RUTE) düzenlenen “160 Serisi Orijinal Motor Ailesi Lansmanı”na Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, yüksek teknoloji ve ileri tasarım gerektiren yeni başarı hikayelerini kamuoyuyla paylaştı. becerileri neredeyse her gün. söylenmiş.

Sadece kullanıcı olmaktan öte raylı sistemlerde kendi ihtiyaçlarını karşılayan ve geliştirdikleri teknolojiyi ihraç eden bir ülke haline gelmek istediklerini kaydeden Varank, Uzakdoğu’da bir ülkenin milli otomobil projesinin testlerinin yanı sıra , Ford Otosan, Hyundai ve BMC, 2020 yılında kurulan “Motor Motor”da bazı testler gerçekleştirdi. Mükemmeliyet Merkezi’nde başardıklarının altını çizdi.

“Ülkemizin ilk ve tek lokomotif motorudur”

Türkiye’nin yürüttüğü Ar-Ge projeleriyle motor teknolojilerinin yerli geliştirilmesinde çok önemli seviyelere ulaştığını vurgulayan Bakan Varank, “Bugün tanıtımını yaptığımız Özgün Motor, ülkemizde tasarlanıp üretilen ilk ve tek lokomotif motorudur. sıfırdan Türkiye’ye gelen ve lisans hakları da yüzde 100 ülkemize ait olan” Burada üretilen motorun yüzde 100’ü burada geliştirildi, modüllerinin yüzde 90’ı ülkemizde üretildi. 3 bin 600 farklı modülü var” dedi.

Motorun 8, 12 veya 16 silindirli ve 2 bin 700 beygire kadar 3 farklı konfigürasyonda üretilebileceğini belirten Varank, seri üretimin Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi A.Ş. tarafından gerçekleştirileceğini söyledi. (TÜRASAŞ) ile kullanımı yaygınlaştırılacaktır.

Özgün Motor ailesinin sadece lokomotiflere değil, jeneratörlere, iş makinelerine, kara ve deniz araçlarına da güç sağlayabildiğini kaydeden Varank, “Ülkemizde motor sanayinin gelişmesinde mihenk taşı olan Özgün Motor daha maliyetli- Hem kendi sınıfından hem de TCDD’nin envanterindeki lokomotif motorlarından daha verimli, daha verimli, daha az yakıt tüketen, daha çevreci bir tasarıma sahip.”

Özgün Motor’un geleceğin teknolojilerinin uygulanabileceği bir platform olduğunu vurgulayan Varank, “İçten yanmalı dizel motor olarak bakmamak lazım. Arkadaşlarımız aynı motor tasarımının hidrojenle kullanılması konusunda şimdiden çalışmalara başladılar. Yapabiliriz.” Bu motorun hidrojenle çok rahat çalışmasını sağlamak için, “Şu anda piyasada ticari olarak satılan hidrojen motorları yok. Türkiye burada öncü ülkelerden biri olabilir. Bu da çalışmalarımızın stratejik olarak ne kadar üstün olduğunu gösteriyor.”

Bakan Varank, “Milli Teknoloji Hamlesi” vizyonu doğrultusunda Türkiye’yi kritik teknolojilerin tasarlandığı, üretildiği ve ihraç edildiği bir ülke haline getirmeye kararlı olduklarının altını çizerek, şunları kaydetti:

“Mobilitenin dönüşümünde öncü olacak stratejik değeri olan projeleri başarıyla yürütüyor, paydaşlarımızla iş birliği içinde çalışıyoruz. Artık yerli ve milli üretebileceğimiz tramvaylarımız, sürücüsüz metro araçlarımız, milli elektrikli tren setlerimiz var. , lokomotifler, banliyö setleri, yolcu ve yük vagonları.Bununla birlikte milli sinyalizasyon sistemimiz var.Hızlı tren ve hızlı tren geliştirme çalışmalarımız devam ediyor. Ülkemiz 2021 yılı prestiji ile raylı sistem araçları aksam ve modüllerinde net ihracatçı konumuna gelmiştir.”

“320 milyon Euro katma değer yaratacak”

TÜRASAŞ ve RUTE’nin şehir içi hatlarda ASELSAN ile bir araya gelerek sinyalizasyon sistemini geliştirebileceğini hatırlatan Varank, önümüzdeki 5 yılda 320 milyon Euro’luk katma değer yaratılabileceğini söyledi.

Bakan Varank, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı iş birliği ile geliştirdikleri E5000 elektrikli ana hat lokomotifinin montajının tamamlandığını belirterek, “İnşallah en yakın zamanda Bakanımızla tanıştıracağız. yüzde 100 elektrikli ana hudut lokomotifimizi kendimiz geliştirdik, bu anlamda değerli bir ihtiyacı karşılamış olacağız.”

Bunun gibi onlarca yüzlerce projeyi hayata geçirmeye devam ettiklerini belirten Varank, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Biliyorsunuz tecrübeli rakiplerin çok sık kullandığı bir tabir var. Platformda bir çalışma geliştirdiğimiz zaman ‘Bu nedir, yerli neresi, motoru yerli mi’ diye soruyoruz. diye soruyorlar evet bugün cevaplıyoruz kendilerine has motorumuzu raylı sistemlerde kullanılmak üzere özgün motorumuzu geliştirdik yakın zamanda devreye alacağız gururla motor yerli diyebileceğiz ifade ediyorum projede emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum.Adil Bey’e Ulaştırma Bakanlığı’nın yanında olduğu için özel teşekkürlerimi sunuyorum.Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı RUTE’de güzel bir sinerji bulmuş. Projemizi 4 yıl olarak planladık, 4 yılda tamamladık.”

Verimli çalıştıklarını ve bunun gibi başarı hikayelerini kamuoyu ile paylaşacaklarını belirten Bakan Varank, “Vatandaşımızın gurur duyacağı işler ortaya çıkaracağız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu